♥ Doa Mama & Papa ketika mama hamilkan sayang♥

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam..Amin~"



Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, February 9, 2010

wit my mum kat kedai Rainbow

nie al kisah smbungan psl hantaran aku...
smlm sbb da borink sgt (mas pn xde, mr. right pn g jamuan mmber die) aku pn dok dlm blik smbil pk2....
so aku terpadang satu kotak nie...jeng..jeng..jeng....
kotak bunga utk hntaran aku...
aku pn bgun n ambil kotak tue, then aku pn ambil reben tersebut dan mulakan hasil kerja aku.....
Pada mulanya memang aku bengang gler nk buat reben nie sbb nmpk mcm sng jer but it's too difficult.....

ms beli tue :-
(kat kedai Rainbow,simpang kuala)

mama : kak, jom masuk kedai nie, kite survey barang sket2 dulu
aku : ermmm...okey...
mama : ha, nie la tray yg mama ckp, kite x yah letak dlm dulang dh..
aku : ok gak kn, satu je mama, nk hias pun tray nie jer...tp bape harga try nie???

(mama aku pun angkat tray tersebut, then tgk tag harganye)

mama: kak, satu RM19.90
aku: ok la tue, xlah mhl sgt kn mama...
mama : a'aa....mama igt nk beli 9 terus...nnti x pyh cri lgi, mane tau xde stok....
aku : ikut mama lah, kak x kisah...

(membelek2 tray tersebut sambil menunggu salesgirl dtg)

salesgirl : ye kak...
mama : makcik nk tray nie 9 pcs...tp ade x yg dh siap design?? makcik nk tgk design tue...
salesgirl : ade, kat depan...

(sambil berjalan mengikut salesgirl tersebut )

salesgirl: nie makcik contohnyer...
mama : kak berkenan x?? kite bt cmnie tp design lain sket...
aku : ermmm, ok, tp kak xnk bunga yg serabut cmnie...kak nk yg simple je...
mama : dik, ade x bunga kuntum??
salesgirl : ade, kat hujung sana makcik..

(aku n mama berjalan ke arah bunga tersebut smbil diikuti oleh salesgirl tersebut)

mama : kak, bunga nie cntik...color putih n bley match dgn reben color brown
aku: ermm, ok gak..bunga nie kecik je, so x lah nmpk serabut kat hantaran nnti...
salesgirl: klu kite match dgn bunga yg besar sket dlm dua kuntum lgi cntik makcik....
(salesgirl tue pn jln g amek bunga tue n kembali pd kiteorg)

mama: okey, cun...mkcik ambil dua2 bunga nie...jom tgk reben plak
aku : reben kak nk dua, satu besar n satu kecil...cantumkan...
mama: ha, yg nie dgn yg nie, ok kan...???
aku: okey...mane kak salesgirl tue mama??

(kiteorg pn mencari salesgirl tersebut)

mama: dik, bley x tolong design satu kat makcik??
salesgirl: bley, makcik nk yg mcm mane??
mama: kak nk design cmner??
aku: kak nk simple je, xnk serabut...reben juz letak tgh jer...

(terkedek2 salesgirl tersebut membuat design tersebut utk aku)

mama: kak, tgk la sm..nnti blik bt sendiri...kak kata nk bt sendiri kn??
aku: ok...

(sambil melihat salesgirl tue bt...tuttt...tutt...tutt...phone aku bunyi, my hubby call(borak jp)..)

aku : la, da siap...
mama : Mr. Right call ke?? die kat ner??
aku : ya, die kat umah, bru blik dri opis ayah dia..
mama : kak, cmner? ok x cmnie?
aku : okey..

hasil tersebut :-




(mama trus ke kaunter n byr semua tue, then kiteorg pn pulang )

baru aku tahu, rupanya mama aku pn memilih gak...he5
aku pun memilih gak, yelah sekali seumur hidup mesti nk bt cntek2...n termampu...
but, bile smpai ms u all nnti u all akn tahu cmner peningnye kepala u all ble nk pk semua tue...
for my mum, thanks sbb bli brg2 semua tue pkai dt mama.....x berkira ngan akak...(dt aku gna nk bli bju n kawin nnti)
Luv u mama........

hsil sepenuhnyer coming soon....daaa...~

5 comments:

  1. I got this web page from my pal who shared with me on
    the topic of this web page and now this time I am browsing this web page and reading very informative
    articles at this time.

    My webpage :: vertical leap workouts

    ReplyDelete
  2. Just wish to say your article is as amazing. The clarity to your submit is just
    nice and i can suppose you're an expert in this subject. Well together with your permission allow me to seize your feed to keep updated with coming near near post. Thanks one million and please carry on the enjoyable work.

    Also visit my weblog: exercises to increase vertical leap

    ReplyDelete
  3. Heya i'm for the primary time here. I came across this board and I to find It really helpful & it helped me out a lot. I am hoping to offer something back and aid others such as you helped me.

    Feel free to visit my page: vertical jump workouts

    ReplyDelete
  4. Your style is so unique compared to other people I've read stuff from. Many thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just bookmark this site.

    Take a look at my web page exercises to increase vertical

    ReplyDelete
  5. Right away I am going to do my breakfast, once having my breakfast
    coming again to read other news.

    my site ... vertical jump programs

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi memberi komen serta pendapat & pandangan anda...saya amat menghargainya..:-)

Daisypath Anniversary tickers