♥ Doa Mama & Papa ketika mama hamilkan sayang♥

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam..Amin~"



Thursday, January 20, 2011

sambungan pasal kasut nikah

u all still remember about my entry....??? this entry Shoes
adoi, penat mencari....thanks to all friends yg sudi bgi pndpt kat mane nk cari kasut tue....
nk color pink tp mmg bukan rezeki....satu color pink pn xnmpk.....sedey....termasuk dkt GAVY (Maju Junction).....

Td go for shoppng lagi...lastly i got that shoes at CR Boutique....not PINK but Beige....
hmmm....i think it's also okey....sbb i dh penat nk mencari....since en.tunang pn ckp, cantek....so juz grab it....tanpa fikir panjang.... --->>>>

nie kasut idaman :



nie kasut yg saya suka cuma warnanya berbeza :


alhamdllh at last saya dpt jugak kasut utk dipakai ssemasa majlis Akad Nikah...dh penat sgt nk mencari rsnya....masa pn dh suntuk......byk lagi benda lain nk buat....hikhik3

Thursday, January 13, 2011

Shoes

hye peeps...
today nk story psl kasut....saya belum dpt lagi kasut untk dipakai masa Akad Nikah nnti...
dh fedup nk cari...bile dh jmpe xde saiz pulak...adoi...
skang nie mnyesal sbb dulu x gatal nk cari...
dh dekat nie baru nk cari....
dh tue bayak kerenah plak...hikhik3

saya nk kasut color pink...sbb bju putih, veil pink, bunga tgn pink, so...kasut pn pink ler...hikhik3...
ms tunang impian x trcapai nk color pink...ms nie btl2 nk color pink....!!!
design nk mcm nie....---->>>>

tggl kL jer sy blum terjah lgi...tp kat kL tue kat mane erk byk kedai kasut....kalu boleh nk g satu tmpat jer sbb xlarat dh nk jln sana sini...nk rest byk jer...kihkih3

Sunday, January 9, 2011

Selingan

hye all...
hhmmmm....msti rakan2 yg telah selamat mendirikan rumahtangga juga pernah mengalami situasi mcm saya....kannn???

1. Tahniah..!!! dh nk kawin pn (saya jwp TQ..amin, Tuhan dh bagi jodoh)
2. Wah, dah nk kawin...sy xtau ble lagi (sy jwp, amin...insyllh dh xlma la tue...jodoh d tgn Tuhan,berdoa kepadanya)
3. Kawen dgn org mana?? Tahniah..!!! (sy jwp org dekat2 kg jgk, tQ)
4. Insyllh, xde pape kami datang (sy jwp amin...thanks semua)
5. Bagi dpt ank cepat2....(sy jwp rezeki semua dari Tuhan, kita merancang tapi Tuhan menentukan,Insyllh kalau ade rezeki cepat ade lah..)

tgk, belum kawen lgi org dh ckp pasal anak...itu semua rezeki, biar Tuhan saja yg tentukan bile rezeki kita....kita hanya mampu berdoa....

update on 10.1.2011

My Wedding Checklist

Hantaran For Him
1. Perfume
2. Wallet & Belt
3. Sejadah
4. Kemeja & Seluar
5. Buah-buahan
6. Sirih Junjung
7. Kek
8. Kain Pelikat
9. Towel
10.Coklat
11.Manisan

Hantaran for me ;)
1. Perfume
2. Hand Bag
4. Kasut
5. Telekung
6. Kain Pasang
7. Kek
8. Sirih Junjung
9. Towel
10. Buah-buahan


Kebenaran Kahwin
1. Kursus Kahwin
2. Ambil Borang
3. HIV Test
4.Lengkap & hantar borang
5.Inform pd Imam/ Tok Kadi

Majlis akad nikah
1. Baju Nikah L/P
2. Makeup (updated)
3. Photographer (updated)
4. Hantaran
- Jam Tangan
- rantai tangan
5. Sourvinier
6. Bantal duduk semasa nikah

Majlis bersanding
1. Rental Baju Sanding
2. Makeup
3. Book Set Pelamin Lengkap
4. Book Catering
5. Book canopy
6. PA Syatem n Deejay
7. Photographer
8. Videographer
9. Bunga Pahar
10. Bunga Manggar (in progress)
11. Corsage untuk penanggah
12. Hantaran
13. Kad Kahwin
14. Yassin
15. Tasbih (cancel)
17. Bekas Door Gift
18. Finalizae guest list
19. Thank you tag
20. VIP Sourvinier
21. Kek Pengantin
22. Baju Family
23. Baju Pengapit
24. Inai
25. Banner
26. SPA + Facial
27. Setting VIP Table
28. Setting Meja Makan Pengantin
29. Setting meja guest book
30. Setting meja potong kek

Majlis bertandang
1. Sewa Bjau Bertandang
2. Makeup (updated)
3. Photographer (updated)


Rumah
1. Hiasan Rumah
2. Langsir rumah
3. Cat Rumah

Bilik pengantin
1. Katil
2. Cadar
3. Langsir
4. Hiasan Bilik Pengantin
5. Karpet
6. Cat bilik
7. Lampu Meja

Selepas kahwin
1. Honeymoon (booked)


Alhamdullh, smuanya hampir lengkap dan lancar....amin...
only waiting for that day....

Friday, January 7, 2011

Tuhan beri dugaan

hye ...hmmm, sory sbb lm x update blog nie...xde mood rsnyer....huuhuhu
my big day only left 26 days....
skarang nie saya asyik x sihat jer....

1. Ulser mulut menyerang n masuk ke hari nie dh 5 hari....take medicine but still mcm tue
2. bile ulser tue jd mulut saya jd sakit...nk mkn makanan keras pn x boley...juz eat bubur...
(sentiasa lapar n smpai rs nk nanges)
3. berat badan pn menurun sedikit (baru je naikkn sikit tp dah turun blik)
4. BP x stabil...asyik low jer....uhukuhuk3 (sejak bln 10,2010)

Dugaan yg saya perlu hadapi...hope sgt hjung bln nie sy sihat hendaknyer sehingga lah selesai semua majlis saya....amin...

bile x sihat nk g cri barang pn mls....ade beberapa barang lagi yg perlu saya beli sebelum saya cuti panjang.....

Tuesday, January 4, 2011

Honeymoon Package

i try searching in the internet for honeymoon package.....
so i terjumpa salah satu pakej honeymoon yg ditawarkan oleh Bayview hotel, Langkawi....
yeppi, so sy akn cancel kan my oldest booking tue...
i juz grab this package....
harganya pn berpatutan...
yg bestnye ade island hopping...included in this package...hikhik3....

Sunday, January 2, 2011

WELCOME 2011

salam, hye.....
wah....dh masuk ke tahun baru 2011.......
Alhamdllh, syukur pd Tuhan......

Umur pn dh meningkat 1 Tahun.....jdlah 20++++++
Dan pada tahun nie juga saya akan mulakan hidup baru saya tidak lama lagi....
Amin...syukur pada Tuhan kerana salah satu impian saya pada tahun lepas telah pn tercapai..
dan insyllh satu impian pada tahun nie pn akan tercapai tidak lama lagi....amin...syukur...

Dan pada tahun baru ini juga saya nk mulakan azam baru saya....
semoga apa yang saya azamkan pada tahun ini akan tercapai...