♥ Doa Mama & Papa ketika mama hamilkan sayang♥

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam..Amin~"



Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 7, 2011

Al-kisah prgnancy

seperti di rancang....masin mulut laki aku....nikah 2 February 2011....honeymoon....
  • 14 May 2011 bdn xsihat...demam....en. P dtg lmbt plak dri tarikh sebenar....tp x suspect pn prgnnt....then, friends gtao die dh prgnnt after demam....
  • my friend suh buat test...tp aku rs mcm xkot....xde rs plek2 pn kat bdan nie kata ngandung...pastue kwn call paksa lgi...ermmm, aku pn blik keje terus g farmasi bli test...bli yg mahal 1, murah satu....blik still rs xngandung nie, nnti bazir jer prgnncy test nie....mmber suh test aku ckp esok pgi la sbb mls...
  • pgi2 sok aku bngun tgk muka laki aku dlu, sbb die beria2 dok kata aku prgnnt sbb dmam n sakit kepala sgt mlm tue...dgn cekal hati masuk la toilet, shi...shi...pastue biarkn benda tue kat ats flushing...mandi2 nk siap g keje....ms nk kuar toilet tgk blik....tp still mcm mimpi2..nmpk mcm double line tp kabur2....biarkan dlu....g siap2 nk g keje...mmber pgi2 dh msj tnya aku....g tgk mmg double line..kejut en.suami, tnya btl x...die pn mamai2...lps tue die msj aku blik tnya btl ka....adoi aii...msing2 dlm keadaan suprise..!!
  • 2minggu after tue g cnfirmkn blik pd doktor, yes it's totally 6weeks above...dpt la acid folic...

Saat bemulanya acara ibu mngndung yg dipanggil "Morning Sickness"

  • bila dh masuk 7weeks.....mmg rs ms te teruk sgt2 okey...hari2 muntah smpai rs lembik...!!! bkn muntah biasa lak tue...selagi xkuarkn selagi tue ler kepala swingg jer rs n rs lemah...bila dh kuar, amek kau, segar terus....xpe, demi anakku syg...
  • After that demam plak....hubby aku dh susah hati dh...bw g klnik...ubat pn mkn under control jer...smggu kau aku demam...xselera nk mkn...nges takot ank xdpt zat...hukhuk3
  • lastly mama dtg bw la air tawar kampung plak nk hentikan muntah2 tue n bgi selera mkn...alhmdllh, ikhtiar trsebut berhasil.....hubby pn nmpk heppy....:-)
  • bila masuk 2nd trnsmter smua mual2 n muntah2 hilang...tp sakit2 lain plak okey....berkat dorongan suami...aku trus sbar menahan sakit2 yg dtg nie dgn tabah....alhmdllh....

dan aku telah berjaya smpai ke tahap sekarang 33Weeks = 8 bulan...alhamdllh.....hasil dorongan org2 sekeliling...thanks smua.....juga pada Tuhan yg telah mngurniakan rzeki nie pd kami....



4 comments:

  1. tahniah! cepatnya dapat anak ya..mummy punya list banyak lagi tak beli tu.. pejam celik pejam celik nanti cukuplah 40 weeks. all the best

    Vitamin Ibu Mengandung
    Set Bersalin Shaklee

    ReplyDelete
  2. wahh..
    tak lama dah..
    alhamdulillah.. semoga dipermudahkan prosesnya nanti.. :)

    ReplyDelete
  3. doa byk2 insyaAllah semua ok. jgn lasak2 or fikir yg negatif2 sgt...nk berslin kena byk2 brtenang eh. tcare sis. :)

    ReplyDelete
  4. pejam celik pejam celik da smpai ujung2 pregnancy moment da kan..kejap je ase..

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi memberi komen serta pendapat & pandangan anda...saya amat menghargainya..:-)

Daisypath Anniversary tickers