♥ Doa Mama & Papa ketika mama hamilkan sayang♥

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam..Amin~"



Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, October 11, 2011

MakYong Obeessssssssssss....!!!!

ouchh...tajuk tue dh menggerunkan okey...first time in my life aku kena ayat obes nie....seumur idup NEVER...!!! Baru nie checkup (10.10.2011)....mcm biasa ler kan amek HB, Urine test...tp kali nie kena amek darah kat lengan okey....perkara yg aku takot n terpksa gak aku lalui....lepas amek darah terus scan kad dan tggu gilira utk masuk jmpa nurse.....
Bila dh masuk mcm biasa ler kan, timbang berat, tekanan darah, check perot, kaki, dengupan jantung baby......then nurse tue pn ckp...okey jom kita kira berat...
Aku relax jelah kan.....LEPAS TUE NURSE TUE PN CKP....AWK DH OBES NIE..PATOT NAIK 2KG TP AWAK NAIK 4KG...........kena diet...

terkejut makyong tau...selama nie xpenah buku pink makyong ade tulisan color merah....hampeh tol ler....lepas tue nurse tue ckp, okey hari nie jugak amek dos 1 untuk suntikan ATT.....skali lgi ler aku kna hadap jarum...!!! waaa...., sungguh malang rasanya....3jarum dlm satu hari checkup...husband aku ckp "xpela syg utk anak kita" okey fine, aku redha jelah n pasrah hulur tgn aku...hehehehehehhehe....

skarng nie aku dlm proses berdiet....mlm2 dh xmkn nasi....okey...harap next checkup 24.10.2011 nie aku xde mslah...disebabkn aku obes dh kena g checkup 2mggu skali...menci taw....
then kna briefing psl bag baby....okey, nnti i bli yer brg2 tue yer nurse...ehehehehehhe....


perut 25weeks...:-)

3 comments:

  1. wahhh kena obes pon kena diet ek . susah bby lapar mlm

    ReplyDelete
  2. rasakan perasaan i masa doc ckp i overweight.muahahaaa..kita kan sng ati beselera mkn lps azab 1st tri asek muntah2 je kan.hehee

    ReplyDelete
  3. erin : tau xper....tue ler psl...hukhuk3....tp bw bdn nie xrs berat pun...ehehehehhehehe

    wanie : hahahaha...tau xper beb....hampeh tul...nie dh kna g klinik 2mggu skali n rujuk doktor plak...hopefully mggu nie xkan ade ayt obes utk diri i....!!!! :-p

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi memberi komen serta pendapat & pandangan anda...saya amat menghargainya..:-)

Daisypath Anniversary tickers