♥ Doa Mama & Papa ketika mama hamilkan sayang♥

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam..Amin~"



Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, September 7, 2011

3rd checkup at KK Putrajaya with WANIEY....

salam...hye smua....adoi, sejak kebelkngan nie vitamin M melanda diri ini....huhuhuhu....
blog pn lm x update...memandangkan skrng dh ade mood, i nk update smuanya..haahhahahahhaha

Alhmdlhh, usia kandungan dh 5bulan (mcm cepat jer kn...kejap je ms..huhuhuhu)
checkup kali ke-3 6/9/2011 (selasa).....bestnyer kali nie aku dh xheret hubby...cian plak kat hubby klu pk blik...hehehehehe...tggu kat klinik tue lama....aku buat date dengan WAniEy....
kebetulan tarikh checkup n time checkup die sama plak...hikhik3....

sonok dpt jmpe dia...dlu jmpe ms die nk kawin, die bgi kad kawen die...pastue jmpe masa dh boyot...sm2 boyot plak tue...nie smua waniey la..... :-p.....tetiba lps waniey boyot aku pn boyot....alhmdllh rezeki kami....

hihihi...berbalik pada entry die yg ini.....mmg buku die dh tmpl dua color n 3 tag dh...hikhik3...putih hijau putih....(waniey jgn marah) buku aku satu tag je iaitu putih...alhmdllh.....
kat buku waniey plak nurse tue dh catatkan kat tempat berisiko tue HB Low.....hikhik3...waniey kna redha lah yer...kehkehkeh.....tp dua2 org nie kompius...sbb kat buku aku faktor risiko nurse tulis Primagravida....pekebenda pn aku xtaw...so dua2 blur...aku pun lupa nk tnya nurse tue...:-)

Alhmdllh Hb aku smua ok...12,13,14....urine okey, degup jantung baby okey, berat okey...so nurse tue kata xde mslah, bagus...hehehehehe(kembang sket kena puji...) nurse tnye rs baby gerak x...aku ckp gerak...slalu tendang perut...then ms nk check degup jantung baby, tetiba ank aku nie tendang2...hahahhaha....nurse tue ketawa, die ckp gud baby la puan...hihihihi....gatei btl ank aku nie erk....hahahahaha....geli hati aku masa tue...

last skali nurse tue ckp next checkup 4/10/2011 tpkena amek drah kat lengan 10ml...adoiii, part paling aku takot...sbb aku termissed plak ms first dlu...xkena amek drh...so jgn harap ko nk lari lgi aisya...hehehehhe....time tue perlu seret en.suamey okey....:-p

jumaat nie kena scan for 21weeks...hope everythng okey...aminnn....

then aku n waniey pn blik ke rumah masing2...date kami checkup dh xsm dh sbb nnti waniey dh nk deliver her baby...:-)

2 comments:

  1. primagravida..pe kejadah tu..muehheheee..tu la sama2 boyot berkat tunjuk ajar sifu ni..ekekeekeee..
    esok (jumaat) u scan jgn lupe updet ye..i seksited nk taw gender bb u ;p

    ReplyDelete
  2. tue r, xlupe r dear...sok tghri i de appomnt ngan u plak tau...hik3....

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi memberi komen serta pendapat & pandangan anda...saya amat menghargainya..:-)

Daisypath Anniversary tickers