♥ Doa Mama & Papa ketika mama hamilkan sayang♥

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam..Amin~"



Lilypie Second Birthday tickers

Monday, November 22, 2010

My HIV test

Alhamdullh, i had done my HIV test last sunday....Hoooreeeyyyy
dlm hati nk ketawa pun ade, punye takot sgt ble dgr org story sbb kena cucuk hujung jari kluarkn darah...hihihihi
seumur hidup xpenah kena...nie first time in my life...slalu kna pisau n jarum kerongsang jer.....

Pagi2 lagi saya n mum dh terjah klinik...but, amat mengecewakan...org kaunter ckp, adk dtg blik yer pkul2 ptg sbb HIV test kite bt ptg....pg x buat....huhuhuhuhu (dh ler penakut, ms rs berani sket xley bt plak) so sy pn ckp dkt akk misi tue yg sy akan dtg blik pkul2 nnti....:-(

tuttt.....pukul2 ptg :-

mama : kak, jom p klinik..nnti org ramai plak
saya: ok mama

siap2 n start keta then trus drive ke klinik.....
da smpai trus jer g kat kaunter td...

saya : salam, kak sy nk bt HIV test
kak kaunter : ooo.., adk nie pg td mai dh kn??
saya : ye kak
kak kaunter : mintak ic, ok adk isi borang nie dlu...nie agka giliran, tggu smpai no adk naik bw
mai blik borang nie kat kak...
saya : ok



lepas dh siap isi borang, saya dgn mum tggu ler ats kerusi sementara no giliran saya smpai....
fuh, dkt 15minit gak ler nk tggu no 139 naik...uhukuhuk3.....

ting tong 139...terkedek2 aku g kat kaunter tue...

kak kaunter : nie kad dgn ic adk, bw smua nie g kat makmal, byr rm1.00 dlu...


saya : makmal kat mana kak?
kak kaunter : adk kuar dri pintu belakang nie, adk belok kiri trus ke belakang...
saya : ooo, ok...tima kaseh

kat kaunter makmal trus je saya letak kad dlm tray yg disediakan...kebetulan xde org...trus je nama saya dipanggil...
mama : ler, cik pah tue...
org makmal : cikgu...
mama : la, Pak Bakar...

(dlm hati saya, isshkk, mama aku nie knai smua plak dh)

org makmal : kakak, meh jari
saya trus je hulurkan tgn kiri (agk kurang sopan tp mmber ajar cmtue, konon klu tgn kanan t sakit)
org makmal : syg, tgn kanan ler..
saya : opppsss, maaf pakcik, kakak x tau ler, sbb nie first time
org makmal : (ketawa n senyum sinis) then bismillah
ketip...keluar ler drh


org makmal : sakit x??
saya : ler, xrs apa pun, mmber ckp sakit tp sikit pn x sakit rupanya...
mama : dia takot kwn2 kata sakit...

org makmal te pn picit ler drh saya masuk kat tmpat ujian tue...lepas tue die pn tnda dkt kad tue NON-REACTIVE

org makmal : adk bw kad ni p kaunter blik pastue p jmpa doktor

mama : kak, ape keputusan??
saya : non-reactive maknanyer negatif ler mama
mama : zaman mama xdak pn cmnie smua
saya : ketawa jp...zaman mama x byk pnykit..hikhik3

saya : kak, dh siap...
kak kaunter : ok, adk p tggu kat dpn sn...tggu dpn blik no.4 atau no.5....tggu smpai no giliran adk dipanggil....

adoi, kna tggu lgi...lma btoi plak tue...huhuhuhu dlm 20minit gak saya n mum menunggu....
ting tong...139 bilik no.5
saya n mama pn masuk dlm bilik no.5 tue

doktor : askum
saya n mama : wslm
doktor : ooo, bt ujian HIV erk...nk kawin ke??
saya : a'aa...nk kawin
doktor : sebelum kawin nk tnya sket la....
dlm hti saya...dokter nie nk tnya apa plak
doktor : rukun nikah ada bape?? sebutkan
saya : ada lima, 1......,2.....,3.....,4......,5......
doktor : okey, rukun islam ada bape?? rukun iman ade bape?? sebutkan ...lepas tue mengucap dua kalimah syahadah...
hissshhh, awt dokter nie tnya soalan cmnie?? mmber kata tnya pasai HIV je....setau aku soalan cmnie kat pejabat agama ja...
dgn slumber aku jwp semua soalan doktor tue....nasib aku igt
doktor : ok, bley nikah...
saya : knapa tnye soalan cmtue??
doktor : saja tnya...hihihi, xlah nie prosedure klinik nie...stgh org xtau bab agama nie tp nk menikah
saya : ooo...cmtue...
doktor : lupa plak, kawin nie kali pertama kan??
saya: yelah...
mama : kna tnya gak ker??
doktor : kena makcik sbb kdg2 org kawin kat siam tue...
mama : oooooo
doktor : aisya keje kat mane??
aku : pej..........kementerian.....
doktor : ooooo....ok dh siap smua. nie sy simpan, nie copy awk nnti jgn lupa bw p pejbat agama
saya : ok, terima kasih

fuh...dari kul2 smpai kul3.30 dkt klinik...gila2, dh tue byk plak soalan kna tnya..hahahahhaha
tp xper, pengalaman....

so utk B2B yg baru nk bt rapid test nie, bersiap sedialah anda dgn sedikit ilmuagama...hikhikhik3

2 comments:

  1. Thanks...xsangka kene banyak tanyer.. kene prepare nie..

    ReplyDelete
  2. u r wcome dear....prepared jgn x prepared..hik3..i pn shock about it..!!

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi memberi komen serta pendapat & pandangan anda...saya amat menghargainya..:-)

Daisypath Anniversary tickers